Mploy - אקדמאים ללא ניסיון? קבלו 5 טיפים למציאת עבודה

Mploy - אקדמאים ללא ניסיון? קבלו 5 טיפים למציאת עבודה

אקדמאים ללא ניסיון? קבלו 5 טיפים למציאת עבודה

אנו חיים בעולם בו שוק העבודה תחרותי מאי פעם. משבר הקורונה הביא לתנודות משמעותיות באופן בו אנו מחפשים עבודה ומועסקים. הדרישה לעובדים בעלי ניסיון רק עולה ועולה ואוכלוסיות רבות נותרות מאחור. לך, שבדיוק סיימת את הלימודים, חשוב שיהיו כל הכלים הנדרשים כדי להיכנס לשוק העבודה הזה ולפצח אותו, גם אם עדיין אין לך את הניסיון האידיאלי כדי להשיג את משרת חלומותיך. כדי להבטיח שאן כך יהיה, אנחנו כאן בשבילך. אלו חמישה טיפים שיקדמו אותך אל עבר העבודה הנחשקת, גם ללא ניסיון תעסוקתי מרשים במיוחד. כל שצריך לעשות הוא לקחת צעד אחד קדימה ולהניח בצד את הביישנות הטבעית, אשר מאפיינת את השלב הזה. אז מה צריך לעשות כדי למצוא עבודה גם ללא ניסיון? אנו מזמינים אותך להמשיך לקרוא.

לבנות קורות חיים מותאמים

קורות חיים של אקדמאים ללא ניסיון לרוב עלולים להיראות דלים במבט ראשון על סעיף הניסיון התעסוקתי. כדי להתמודד עם האתגר הזה, מומלץ שקורות החיים יתמקדו לרוב בהישגים הלימודיים וכישורים אשר נרכשו לאורך הדרך. כדי להתמודד טוב יותר עם הסעיף של הניסיון התעסוקתי, חשוב לגשת בצורה מושכלת ורצינית לנושא ולא להיבהל מהמראה הדל של הרשימה. החשוב ביותר הוא שלא ננסה לנפח בכוח את הסעיף הזה. מילוי הסעיף בבליל מילים חסר תוכן או הקשר למשרה הרלוונטית רק יבליט עוד יותר את חוסר הניסיון וישדר חוסר רצינות. אז אם נתקלת בחומה המוכרת הנקראת "חוסר ניסיון", אנו כאן כדי להגיד לך שזה לא אבוד עבורך, בשום שלב. אמנם, ניסיון עשיר ורלוונטי יכול לסייע לך בסופו של דבר לקבל את המשרה שרצית, אך יש כמה דרכים בהן ניתן להתגבר על כך.

התמקדות במטרה

קורות חיים יכולים לשקף את המטרות והשאיפות שלך. כך לדוגמה, בפסקת המבוא בראש העמוד, מיד לאחר כתיבת הפרטים האישיים, נציין את הכישורים המתאימים למשרה ובנוסף לכך – מדוע בחרת להגיש קורות חיים לתפקיד הזה. אם מדובר במשרה התחלתית, ניתן לציין גם את השאיפה להתקדם ולהתמקצע בתחומך. המוטיבציה והחזון שלך יכולים לומר לא מעט למעסיקים הפוטנציאליים שלך עליך וככל שהם יתרשמו שיש להם עסק עם אדם שמעוניין לתת מעצמו ומביא עמו ערך מוסף, ייתכן מאוד שהם יהיו מעוניינים לתת לך את ההזדמנות שחיפשת.

הדגשת פרויקטים אישיים

ניסיון אינו מסתכם רק במקומות העבודה שעבדת בהם. סביר מאוד להניח שגם במהלך תקופת הלימודים רכשת מיומנויות רבות שחיוניות לשוק העבודה. עמידה בזמנים, שליטה בתוכנות, יכולות מנהיגות ועבודת צוות, אלו רק כמה מהכישורים שרבים מאיתנו מפתחים הרבה לפני שכף רגלנו נוחתת לראשונה במקום עבודה. חשוב שנדגיש את ההיבטים הללו היטב. גם אם חסר לך הניסיון המקצועי הרשמי, לימודי תואר אקדמי מלאים בהזדמנויות להפגנת הכישורים הרכים או הקשים שלך. לכן, מומלץ לפרט אודות הניסיון שרכשת במהלך הלימודים גם בהיבט הזה, בין אם מדובר בהובלת פרויקט אישי או קבוצתי, בו היה לך חלק משמעותי.

מלגות ופרסים

אם במהלך הלימודים זכית בפרס עבור פרויקט מצטיין, השתתפת בפאנלים שונים או ייצגת את המחלקה שלך בלימודים – זה בדיוק הזמן לציין את זה. בשלב זה ניתן לפרט בקצרה על הנושאים הבאים:

  • זכיה במלגה מקצועית או חברתית
  • ניסיון התנדבותי רלוונטי
  • תעודות הוקרה או הצטיינות במהלך התואר
  • השתתפות בכתיבה או עריכה של טקסטים אקדמאיים

להשקיע בבניית חשבון ה-LinkedIn

מדובר ברשת החברתית הגדולה ביותר לעולם העסקים והיום היא רלוונטית מתמיד. בעלי עסקים, יזמים ומחפשי עבודות בכל תחומי התעשייה גילו בתקופת הקורונה את העוצמה האדירה שבנטוורקינג ומאז שהרשת החברתית עברה לבעלות מיקרוסופט, מתווספות אליה תכונות חדשות ללא הרף. אם נשקיע כמו שצריך בפרופיל שלנו, נוכל לבנות לעצמנו תדמית מרשימה ביותר. חשוב שנצרף כמה שיותר חברים ונרחיב את רשתות הקשרים שלנו בתחום התעשייה אליו אנו מנסים לפרוץ.

בנוסף, ככל שנכניס יותר כישורים ותחומי עיסוק בתיוגים, נוכל להיחשף ליותר הצעות אטרקטיביות וליהנות מחשיפה גבוהה בכל חיפוש עבודה. חשוב שנזכור, LinkedIn הוא כלי דומיננטי כיום בעבודתם של מגייסי עובדים בחברות המובילות בשוק. פרופיל שייראה מרשים גם במבט חטוף, יכול לחשוף אותך להצעות אטרקטיביות מאוד. לבסוף LinkedIn מאפשרת לך גם להעלות פרויקטים שביצעת בעבר ולבנות תיק עבודות שמעסיקים יוכלו לעבור עליו ולהתרשם מהיכולות והכישרונות שלך. בתהליך למידה קצר יחסית, ניתן יהיה להבין כיצד לעשות בכלי הזה שימוש אופטימלי וככל שנזדרז לרתום אותו למאמצי חיפוש העבודה שלנו, כך טווח האפשרויות שלנו יתרחב.

לחפש מסלולים להכשרה מקצועית מהירה

כאשר בוחרים בלימודי תואר אקדמי, ללא ניסיון תעסוקתי שמגבה אותך וניתן להשתמש בו בשלב חיפוש העבודה, מומלץ לחשוב מבעוד מועד על הכשרות מקצועיות שונות שיוכלו לשרת את האינטרסים שלך בתהליך הזה. כשמסלול ההכשרה הינו איכותי ונחשב, מדובר ברשת תמיכה לכל דבר ועניין. אם התואר שלך לא מציע הכשרות מסוג זה, ניתן לפנות להכשרות מקוונות זמינות או להעשיר את הזמן הפנוי שלך באחת כזו. כך לדוגמה, ניתן לקחת קורס מקוון בשיווק, ניהול חשבונות, שפות תכנות שונות וקורסים שונים המקנים מיומנויות חשובות לתחום בו ברצונך להשתלב.

לאורך השנים, אנו נוטים להזניח את ההשכלה שלנו ומתקבעים בכישורים שלנו ובמקום העבודה. לכן, כדי להישאר מעודכנים בכל זמן, חשוב לשמור את האצבע על הדופק. בין אם יש לך ניסיון תעסוקתי או אם רק התחלת את הקריירה שלך, חשוב לא להישאר שאננים למגמות החדשות בשוק העבודה. היכולת ללמוד ולהתפתח היא מתנה אמיתית ושווה לנצל אותה כל עוד אפשר. חשוב שנזכור - תהליך חינוך טוב מתמשך לאורך כל החיים.

למנף את הקשרים שלך

במהלך הלימודים אנו נחשפים לאנשים רבים העוסקים בתחום בו אנו מעוניינים להשתלב. בין אם מדובר במרצים שלנו, בהתמחות שעברנו או בפאנלים שלקחנו בהם חלק. גם קרובי משפחה, חברים וקולגות לספסל הלימודים יכולים להיות ערוץ משמעותי בדרך לתעסוקה. לכן, מומלץ לקחת בחשבון את הקשרים שמלווים אותך במהלך הלימודים ולהשקיע בהם. כך נעשה את זה נכון:

  • נטוורקינג: חשוב שנגיע לאירועים השונים שנערכים עבור הסטודנטים ולבוגרי התואר. לעתים קרובות, מתקיימים ירידי תעסוקה במוסד הלימודי וחשוב שגם בהם נפגין נוכחות ונחפש אחר הזדמנויות לפעילויות המשלבות סטודנטים בעולם העבודה
  • פנייה לחברים שמצאו מקום עבודה שיכול להתאים גם לנו – אין צורך להתבייש, חברות רציניות מציעות תמריצים לעובדים הממליצים על חבריהם בשיטת "חבר מביא חבר"
  • ליצור פרויקט עצמאי ולחשוף אותו בפני עמיתים: דרך נוספת למנף את הקשרים שלך היא לפצוח בפרויקט חדש שיכול להפוך את הכישורים הרבים שלך לממשיים, כמו – בניית אפליקציה, הקמת אתר, כתיבת בלוג, או כל פרויקט אחר המתאים למקצוע שיש לך עניין בו. כך, דרך חברים וקשרים נוספים ניתן לקבל פידבק ולהפיץ אותו בקרב קהל היעד שהוא אנשי המקצוע עמם יש לך עניין לעבוד.

להיעזר בכלים מתקדמים

במקביל לכל המאמצים הללו, יש כמה כלים דיגיטליים שיכולים לשרת אותך לאורך כל הדרך. אנו מדברים כמובן על היישומים והאתרים השונים שיעזרו לך לחפש עבודה גם ללא ניסיון. אלו כמה דוגמאות לכך:

  • רישום לפלטפורמות חיפוש עבודה מוכרות, אשר מתעדכנות מדי יום ביומו
  • בחירה בקבלת התראות על עבודות חדשות ברשתות החברתיות: לדוגמה, MPLOY אשר מעבירה לך התראות על משרות חדשות ישר לפייסבוק.
  • חיפוש עבודה באפליקציות לפרילאנסרים שיאפשרו לך להשתתף בפרויקטים מרתקים גם ללא מקום עבודה קבוע

אם נסכם את כל מה שעלה כאן, אפשר להגיד בביטחון שמחסור בניסיון תעסוקתי הוא לא בהכרח החסם האולטימטיבי בדרך למציאת עבודה חדשה. אפשר לחשוב על כך גם מכיוון אחר – אקדמאים ללא ניסיון תעסוקתי קודם נתפסים כעובדים בעלי פוטנציאל גבוהה למחויבות, פתיחות ויכולות נוספות. אחרי הכול, מדובר באנשים שבחרו להשקיע בהשכלה שלהם ולהרחיב את ארגז הכלים הקיים. לכן, מומלץ לשנות את נקודת המבט ולזכור שלמעסיקים שלנו יש הרבה מה להרוויח מאיתנו.