Mploy - איך מוצאים עבודה בהייטק ללא ניסיון?

Mploy - איך מוצאים עבודה בהייטק ללא ניסיון?

איך מוצאים עבודה בהייטק ללא ניסיון?

ההטבות השוות, השכר מהגבוהים במשק וההזדמנויות להשתלב בפיתוחים שמשנים את העולם. אלו רק כמה מהיתרונות שהופכים היום את עולם ההייטק לאחד מתחומי התעשייה הנחשקים ביותר בשוק העבודה. בעידן בו אנו חיים, בו רבים מאיתנו מחליפים מסלול קריירה מספר פעמים במהלך חיינו, אנו עדים לנהירה גדולה של עובדים מכל קבוצות הגיל אל משרות ההייטק. למעשה, מעולם לא היה זמן טוב יותר להשתלב בעולם הטכנולוגיה.. בארה"ב לבדה, תעשיית ההייטק מייצרת מעל 150,000 מקומות עבודה חדשים מדי שנה החל משנת 2010 והמגמה הזו נמצאת בעלייה קבועה. תחומים טכנולוגיים חמים כמו ניהול נתונים, פיתוח אפליקציות ו-AI, מבוקשים כיום יותר מאי פעם בקרב חברות מובילות במשק. כך, הופכת תעשיית ההייטק היום לשוק האידיאלי למחפשי עבודה. אנשים שיודעים לכתוב קוד ועושים זאת היטב, יכולים ליהנות היום מהזדמנויות חסרות תקדים לשפר את תנאי החיים שלהם באופן דרמטי.

החדשות הטובות הן שבעוד שרוב האנשים מניחים שלכל המפתחים יש תואר במדעי המחשב, זה כלל לא המקרה. למעשה, מעל לשני שליש מהמתכנתים היום בשוק למדו את התחום בכוחות עצמם. גם אלו מהם שזכו להשכלה בתחום הטכנולוגיה, ממציאים את עצמם מחדש ללא הרף ומתפתחים בתחום בעיקר על בסיס למידה עצמית והתפתחות מקצועית במסגרות בהם הם פעילים. משמעות הדבר בפועל היא שאם רק נגייס את מלוא המוטיבציה, נתכנן היטב את צעדינו ונצא לדרך בנחישות ובביטחון, נוכל להשתלב בעולם המרתק הזה גם אם טרם צברנו ניסיון. אלו כמה מהצעדים הראשונים שכדאי לנקוט בדרך החדשה שלך.

קורות החיים הנכונים הם המפתח

לעתים קרובות, ההתפתחות המקצועית שלנו עשויה להתקדם בקצב רב בהרבה מזה שבו אנו עוברים על קורות החיים שלנו. רבים מאיתנו איננו טורחים לעצור לרגע, לשאול את עצמנו מה השגנו לאחרונה ולהבטיח שההישגים הללו ייצגו אותנו בכבוד בכל מקום שנגיע אליו. עכשיו, כשהחלטת לצאת למסלול קריירה חדש בחייך, זה הזמן לעשות את זה ובגדול. קורות החיים שלך יהיו לעתים קרובות נקודת המגע הראשונה עם המעסיק הפוטנציאלי שלך ולכן, חשוב שהיא תייצג את המצב האקטואלי ביותר שלך כשזה מגיע להכשרה ולמיומנויות שלך.

מה למדנו?

בשלב הראשון, נשפץ את סעיף ההשכלה בקורות החיים. זה לא הזמן להתחיל לסנן דברים שנראים לנו לא רלוונטיים. כפי שאמרנו, רוב ההכשרה של המתכנתים המובילים כיום בתחום אינה פורמלית ולכן, למעשה הכול רלוונטי. עברת קורס מקוון בפייתון? השתתפת בתוכנית הכשרה של חברת השמה בסביבות תוכנה חדשות, לא משנה במה מדובר, כל התנסות כזו מספרת למעסיקים העתידיים שלך על המאמצים שהשקעת כדי להשתפר ולהתמקצע באופן מתמיד ואת הידע המקצועי שיצא לך לצבור עד כה.

מה עשינו?

גם כאן, חשוב שנפעיל את אותו עיקרון ולא ניתן לחוסר הביטחון שלנו להנחות את קבלת ההחלטות שלנו. כל מה שיצא לך לעשות בתחום, הוא רלוונטי וחשוב לציין אותו. במקום להזכיר בכל הזדמנות בקורות החיים שלמעשה אין לך ניסיון, כדאי להתחיל להדגיש את הניסיון שכן יש לך. סביר להניח שיצא לך להכין פרויקטים למגירה, או שסייעת לחבר עם פתרון תוכנה כזה או אחר. בין אם עשית זאת או לא, בוודאי שיצא לך להגיש תרגילים ופרויקטים לדוגמא במסגרת הלימודים וההכשרה שלך. אין שום סיבה להסתיר אותם. מן הרגע שסיימת כמה פרויקטים, כדאי לבנות תיק עבודות ולהעלות אותו לפלטפורמות רלוונטיות כמו GitHub או LinkedIn. ניתן לצרף את הקישורים לכל תיקי העבודות שלך בקורות החיים ולספק לאנשי ה-HR הצצה על היכולות שלך.

מה השאיפות שלנו

כיום, מועמדים רבים למשרות נוטים לצרף מכתב מקדים לקורות החיים. גם בעולם ההייטק, הצהרת כוונות קצרה לפני העובדות היבשות יכולות להעביר מסר חזק. זוהי דרך מעולם לומר למעסיקים הפוטנציאליים שלך – "נכון, עדיין לא צברתי הרבה ניסיון פורמלי, אבל יש לי חזון, יש לי מוטיבציה ובעיקר, יש לי את מה שצריך כדי להגיע להישגים הכי גבוהים שיש". חשוב שנציין במכתב את היעדים שהצבת לעצמך להמשך הדרך, את משרת החלומות שלך ופרויקטים שהיית רוצה לעבוד עליהם. כל עוד תיק העבודות שלך יהיה עקבי עם הצהרת הכוונות שלך, מדובר בתוספת מחמיאה ביותר לקורות החיים. כדי להבטיח שיהיה קל לתפוס אותך במקרה של התאמה, חשוב לציין כמה שיותר פרטי התקשרות במקום בולט וברור על גבי קורות החיים. נוכל לצרף לצד מספר הטלפון והדוא"ל, את הקישורים אל הפרופיל שלנו ברשתות חברתיות רלוונטיות. לבסוף, כחלק מהסקירה המחודשת של קורות החיים, כדאי לוודא שאין שגיאות כתיב, דקדוק או תחביר ושלא שכחנו שום פרט חשוב. לכל משרה בתחום, יש כיום מאות מועמדים. לכן, כשזה מגיע לסינון קורות חיים במחלקת HR, כל פרט קטן יכול להיות גורלי.

זה הזמן לבסס נוכחות בדיגיטל

עולם הסושיאל משפיע היום על כל תחומי החיים שלנו ועולם התעסוקה אינו יוצא דופן במובן הזה. פתיחת חשבון ברשתות החברתיות המובילות בתחום התעסוקה יכולה לפתוח לך דלתות רבות ולאפשר לך להרחיב את רשת הקשרים שלך באופן דרמטי. אלו כמה מהפלטפורמות שכדאי להשקיע בהן.

LinkedIn

יש כאלו שכבר מיהרו להספיד את הרשת החברתית המובילה בעולם למחפשי עבודה ושיתופי פעולה עסקיים. עם זאת, כדאי לדעת שגם היום, LinkedIn חיה ובועטת. זה הזמן להרחיב את מאגר החברים שלך במהירות ולצרף לנטוורק שלך כל אדם רלוונטי שעוסק בתחומים הנושקים לעולמות הידע שלך. פתיחת פרופיל ברשת תאפשר לך להפגין את כל הניסיון והכישורים שלך ואם החשבון שלך יתויג בצורה נבונה ויכיל כמה שיותר כישורים ומיומנויות, השם שלך יתחיל להופיע במאות חיפושים של מעסיקים בכל רחבי העולם. מחלקות HR בארגונים המובילים את התעשייה מחפשים כישרונות חדשים ב-LinkedIn ללא הרף ואם החשבון יהיה עשיר במידע ויציג את הכישורים שלך בצורה ברורה וחדה, הסיכוי שלך לעלות ברשתם לא רע בכלל.

UpWork

האפליקציה המובילה בעולם לפרילאנסים תפורה במדויק למידותיהם של אנשי הייטק בתחילת דרכם. הביקוש האדיר אחר אנשי תוכנה מוכשרים שיסייעו לדחוף פרויקטים קדימה הוא גבוה מאי פעם. עם אפליקציה נוחה לתפעול, ניתן יהיה לשמור תמיד אצבע על הדופק ולרקום שיתופי פעולה ברמה הבינלאומית.

GitHub

זהו ללא ספק המרחב האידיאלי ליצירת קשרים בעולם ההייטק, להרחיב את הידיעות שלך ולמצוא הזדמנויות חדשות להתפתח. במובנים רבים, זהו מקום המפגש הגדול בעולם לאנשי תוכנה וככל שהנוכחות שלך שם תהיה חיה ובולטת יותר, כך עשויות להמתין לך יותר הזדמנויות להתפתחות.

חיפוש במקום שבו הכול קורה

ב-Mploy, ממתינות לך עשרות משרות בחברות המובילות בעולם ההייטק שיספקו לך את יריית הפתיחה במסלול הקריירה החדש שלך. עם אפשרויות חיפוש נוחות וידידותיות למשתמש ופוטנציאל החשיפה האדיר, תמיד כדאי לחזור ולהציץ בהזדמנויות חדשות ולשמור את האצבע על הדופק.

מיומנויות חדשות אפשר לרכוש גם מהבית

לעתים קרובות אנו עשויים לומר לעצמנו: "ברור שהייתי רוצה למצוא תוכניות הכשרה חדשות, אבל למי יש זמן לזה?". חשוב שנזכור, אנחנו חיים בעידן שבו אפשר ללמוד כמעט כל דבר באינטרנט. מבחר עשיר של קורסים דיגיטליים ממתינים לך בפלטפורמות מובילות. רבים מהקורסים הללו, פותחו על ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שישתפו אותך בניסיון ובכישרון שלהם. זוהי הזדמנות נהדרת לעבור מסלול מנטורינג מכישרונות מזהירים וכל זאת מהכורסה בסלון שלך. בנוסף, חלק ניכר מהפלטפורמות הללו מושכות קהילות ענפות של אנשי מקצוע שצמאים בדיוק כמוך לפתח את המיומנויות שלהם, לרקום שיתופי פעולה ולהשתלב בתעשייה. בכוחות משותפים, תוכלו לקדם פרויקטים מרגשים, להרחיב את תיק העבודות ולהאיץ את תהליך הלמידה. גם אם הידע שלך עדיין מוגבל, תמיד אפשר להתחיל מרכישת מיומנויות דיגיטליות ברמה בסיסית בשפות כמו HTML, CSS או Python. על אף שמדובר בשפות קלות מאוד ללמידה, הן מבוקשות מאוד בשוק ומשמעות הדבר שעם קצת נחישות, יהיה באפשרותך לרכוש מיומנות שתשפר את הסיכויים שלך להשתלב בענף. התחלת קורס מקוון והוא פשוט לא תפס אותך? אפשר פשוט לנסות אחד אחר. קורסים שונים נוקטים בגישות שונות ויחשפו אותך לתחומי ידע שונית בתכלית. ככל שנתנסה ביותר קורסים, כך יעלו הסיכויים שנמצא את התחום שמדבר אלינו ויפתח אותנו.

לא להפסיק לעבוד לעולם

יתרון נפלא נוסף בקורסים מקוונים, הוא שמדובר בזרז אדיר ליצירתיות. במהלך הקורסים יהיה עליך לקדם פרויקטים ולבצע תרגילים ואם הקורס עניין אותך, סביר להניח שייפתח לך התיאבון לבנות עוד אפליקציות ופתרונות תוכנה משלך כדי לחדד את כישוריך. ישנן שתי סיבות מדוע כדאי מאוד שתהליך הלמידה והתרגול הזה יימשך לכל אורך חייך.

  • ראשית, קריירה בהייטק דורשת התפתחות מקצועית מתמשכת ונכונות לדחוף את עצמך, כך שעבודה על הפרויקטים שלך תעזור לך לאמץ את הלך הרוח הנכון.
  • שנית, הפרויקטים הללו ישמשו כבסיס מעולה לתיק עבודות עשיר ומגוון שיראה למגייסים מה באפשרותך לעשות. כישורים והוכחות ליכולת למידה הם התחלה טובה, אבל בסופו של דבר,

יידרש ממך להוכיח יכולת לתרגם תיאוריה למעשים. את ההישגים הללו, לא כדאי לשמור רק לעצמך. ניתן לתרום אותם לפרויקטים בקוד פתוח ולהפיץ את השם שלך. זוהי הזדמנות חשובה להגביר את החשיפה ולצבור ניסיון יקר ערך.

לבנות רשת תמיכה

עם זאת, נטוורקינג לא מתחיל ונגמר רק בדיגיטל. גם היום, הכוח של תקשורת מפה לאוזן הוא אדיר. גישה חיובית, מוטיבציה וכישרון עדיין מתעלים בכל יום על הכשרה וניסיון פורמאלי בעולם ההייטק ולעתים קרובות מה שיעשה את ההבדל בין השתלבות במשרה ובין המתנה להזדמנות הבאה, הוא הקשרים שיהיה באפשרותך לרקום. זה הזמן לפנות לחברים קרובים שעוסקים בתחום וללטש את מיומנויות הנטוורקינג שלך. ייתכן מאוד שהרבה לפני שמאמצי החיפוש שלך בערוצים המקובלים יישאו פרי, תגיע לפתע מאדם קרוב שיחת הטלפון שתפתח לך דלת מפתיעה אל קריירה חדשה.

גם כנסים מקצועיים ואירועים בתחום הטכנולוגיה יכולים להציע לך לא מעט הזדמנויות. רבים לא יודעים זאת, אך רוב המשרות בתחומי ההייטק השונים כלל אינן מפורסמות באופן רשמי. כדי להגיש מועמדות לעבודות הללו, חשוב לשפר את כישורי הנטוורקינג שלך ולהכיר את האנשים הנכונים. השתלבות באירועי טכנולוגיה ושיפור ההיכרות עם חוגים מובילים בתחום יכולים להיות התחלה טובה. באירועים כאלו ניתן ליצור קשרים מקצועיים עם אנשים שיכולים לתת לך עצות כיצד לפרוץ לענף, למצוא את ההכשרה המתאימה למסלול הקריירה המועדף עליך, או אפילו לתת לך עבודה. אם יתמזל מזלך, אולי אפילו יופיע שם המנטור הבא שלך.

מסלולי הכשרה מהירה

חברות השמה רבות מציעות כיום מסלולי הכשרה בסטנדרטים הגבוהים ביותר שאינם נופלים ממכללות נחשבות. אם נבחר בקפידה את המסלול שניקח, נוכל להרוויח פעמיים – גם להרחיב את סל המיומנויות ואת הידע המקצועי שלנו וגם להיחשף אל עשרות חברות שמחפשות עובדים חדשים. המונח Tech Bootcamp נשמע ללא הרף היום בעולם משאבי האנוש וההייטק. מומלץ להתחיל לחקור על המסלולים השונים, לדבר עם מועמדים שהתנסו בחוויה הזו ולשמוע ממקור ראשון מה הם קיבלו מבחינה מקצועית ועד כמה הקריירה שלהם קיבלה תפנית בעזרתה.

כדי לעסוק בתכנות, לא חייבים להתפטר מיד מהעבודה הישנה

יש לך עבודה נוכחית בתחום שאינו קשור בהכרח לעולם ההייטק? גם במסגרת התעסוקה הנוכחית שלך, ייתכן שממתינות לך הזדמנויות לפתח כמה מיומנויות טכניות. זה הזמן לפנות לצוות הניהולי שלך ולשתף אותו שהיית רוצה להביא לידי ביטוי כישרונות חדשים שלך. ייתכן שיעמדו לרשותך הזדמנויות חדשות לתרום, להתפתח ולהכניס לתיק העבודות שלך ניסיון חדש. גם בנייה מחדש או שדרוג של אתר האינטרנט או האפליקציה של החברה יכולה לעשות פלאים לקורות החיים שלך. הכול תלוי באופן שבו נבחר להציג את הדברים ובמידה שבה אנו מאמינים בעצמנו.

לחפש עבודה במסגרת פרילאנס

ברגע שצברת מיומנות בסיסית בכמה שפות, אין שום צורך לחכות לחברות הגדולות. יזמים רבים מחפשים אחר מתכנתים מוכשרים שישתלבו בפרויקטים באופן מידי גם במסגרת פרילאנס. אנשי תוכנה רבים ממשיכים לעבוד במתכונת זו במשך שנים. אפליקציות כמו Guru או Upwork יחשפו אותך לשלל הזדמנויות מהסוג הזה. ככל שיעלה בידך לצבור יותר ניסיון וביקורות חיוביות, ניתן יהיה להתנסות בפרויקטים מורכבים יותר. גם Mploy מציעה מגוון רחב של משרות פרילאנס בתחום ההייטק שכדאי לפקוח עליהן עין.

לצאת לדרך עם נכונות להתפשר

על אף שביטחון עצמי הוא המפתח כשיוצאים לדרך הזו, חשוב שנישאר מפוכחים. ייתכן שבשלבים הראשונים, יהיו זמינות עבורך רק משרות ג'וניור בתפקידים זוטרים יחסית. עם זאת, מדובר באחד התחומים שבהם מסלול ההתקדמות שלך עשוי להיות מהיר מאוד. גם אם בהתחלה השכר יהיה נמוך יחסית והיקף השעות יכול להיות מתיש, ככל שהמוטיבציה שלך להמשיך להתפתח, ללמוד ולצבור הישגים תימשך, סביר להניח שתוך שנים ספורות בלבד יהיה באפשרותך להשתלב בתפקידים בכירים ומכניסים מאוד. תוך שנה-שנתיים בלבד בממוצע, השכר עשוי לקפוץ פי שניים, בעיקר בתחומים המבוקשים כמו ביג דאטה ואבטחת סייבר.

חשוב שנזכור, הביקוש לכישרונות טכנולוגיים עולה כיום על ההיצע. כל עוד נפגין בקיאות סבירה בשפות קידוד נפוצות, נציג את עצמנו במלוא הביטחון ונביע עניין והתלהבות בפיתוח הכישורים שלך, לא אמור להיות קשה מדי עבורך להשיג משרות ג'וניור בתחומים שמעניינים אותך. עולם ההייטק מגייס היום בקצב אדיר ואין שום סיבה שלא יהיה לך מקום במגמה הזו. אם סטיב ג'ובס וביל גייטס הגיעו לאן שהם הגיעו ללא השכלה אקדמית והתחילו בפיתוח פרויקטים בגראז' שלהם, למה שלך לא תהיה הזדמנות להתקדם?