Mploy - כך נחזור לשוק העבודה לאחר גיל 50 - ובגדול

Mploy - כך נחזור לשוק העבודה לאחר גיל 50 - ובגדול

כך נחזור לשוק העבודה לאחר גיל 50 - ובגדול

לעיתים, המציאות סביבנו מכתיבה חוקים חדשים. משבר הקורונה שהביא לזעזוע עמוק בשוק העבודה, הותיר אזרחים רבים בגילאים מבוגרים ללא אפשרויות תעסוקה הולמות. כאשר חושבים על שוק העבודה כיום, המחשבות על אפליית עובדים על רקע גיל נשמעות לא פעם. במקרים רבים, התופעה הזו עומדת בניגוד מוחלט להיגיון, שכן עובד מבוגר יותר הוא בעל ניסיון רב יותר וסט כישורים רחב. לכן, ייתכן שבשלב זה בחיים שלך, המחשבה על חיפוש עבודה חדשה יכול להעלות חששות ולהציף בחוסר בטחון. בדיוק בשביל זה אנחנו עומדיך לצידך. לא משנה אם איבדת את מקום עבודתך במהלך הקורונה, או שברצונך לפתוח דף חדש בחיים – אנו כאן כדי לסייע לך לעשות את הצעד הזה עם כמה שיותר בטחון ועל הצד הטוב ביותר.

האתגרים עמם מתמודדים מחפשי עבודה מעל גיל 50

אנו חיים בעולם בו שוק העבודה משתנה באופן תדיר במיוחד. אנו עדים לשינויים מהותיים בהרגלי העבודה, בצרכים השונים של השוק ובאוכלוסייה שלא מפסיקה לגדול ולהשתנות. אמנם, לרוב מדובר בשינויים חיוביים, שכן העולם מתקדם ולא עוצר לרגע. אולם, העובדה הזו יכולה לעמיד אתגרים רבים למחפשי העבודה המבוגרים שבינינו. אלו הם כמה מהאתגרים שבדרך:

  • חסמים טכנולוגיים בסביבת העבודה החדשה
  • סביבות עבודה לא מותאמות
  • חוסר יציבות בשוק
  • פערים במערכות וידע רלוונטי לתקופה
  • מחסור בהכרות עם פלטפורמות מתקדמות לחיפוש משרות

כדי להתמודד עם החסמים המשמעותיים הללו, הכנו את המדריך הבא שיסייע לך להבין מה נדרש ממך כדי להשיג את היעד הבא

להתאים את ארגז הכלים שלך

לעיתים, תיאורי משרה רבים ורשימת דרישות התפקיד נראים מאתגרים במיוחד. על אף הניסיון רב השנים שצברת, ייתכן ולא יצא לך להתעדכן בחלק מהתוכנות והתפקידים החדשים. אולם, לפני שגם המשרה הזו תיפסל על הסף בשל כך, מומלץ לעצור רגע לפני שמוותרים על התפקיד. גם אם אין לך הכרות ספציפית עם התוכנות הללו, אך יש לך את שאר הכישורים הנדרשים לתפקיד – ייתכן ומדובר במשרה רלוונטית עבורך. ידע מקצועי הוא ידע נרכש. ניתן להשלים את הפערים בעזרת קורסים מקוונים וייעודיים, מורים פרטיים ועוד. כמו כן, מומלץ ליצור קשר עם מקום העבודה הפוטנציאלי ולתהות לגבי הכשרה במקום העבודה עצמו. אם החלטת לפנות למשרה הזו, מומלץ להדגיש את הניסיון התעסוקתי הרלוונטי ואת הכישורים המעידים על מיומנויות למידה מתאימות, שיעידו על היכולת שלך להתאים את עצמך לשוק העבודה.

לבחון מחדש את קורות החיים

במהלך החיפוש אחר עבודה חדשה, צעד חשוב בדרך הוא להתאים את קורות החיים לנקודת הזמן הרלוונטית בחייך. אדם הבוחן קורות חיים למשרה, מקדיש מספר שניות בודדות לבחינת קורות החיים טרם ההחלטה אם הם מתאימים או לא. לכן, חשוב לדעת אילו מילים או כישורים שווה להדגיש בעמוד עצמו, כדי שיבלטו לעין. בנוסף, בשוק העבודה התחרותי במיוחד שאנו חווים כיום, מומלץ להקדיש מחשבה נוספת לאופן עריכת קורות החיים – גם בהיבט הוויזואלי שלהם. במידה וחסרים לך הכישורים לכך, ניתן לפנות למעצב גרפי להתייעצות והתאמה למשרה הרלוונטית. אמנם, אפליה על רקע גיל איננה חוקית. למרות זאת, אין צורך לציין את שנת הלידה והגיל בצמוד לשמך. לא מדובר בדרישת חובה וכך ניתן יהיה לגשת לבחינת קורות החיים שלך ללא מחשבות מוקדמות.

להתאים את הכלים שלך להווה

יש לא מעט התאמות קטנות שיכולות לעשות הבדל משמעותי ברושם הראשוני שנשאיר אחרינו. אפילו כתובת מייל מיושנת יכולה לגרום למעסיקים מסוימים להרים גבה. נוכל להפנות את תכתובת המייל שלנו לכתובת Gmail חדשה ולהקים עמוד לינקדאין לפרטים נוספים (אך לא להעביר את חשבון הפייסבוק הפרטי). כל אלו מעידים על רלוונטיות לשוק העבודה של היום. ניתן גם להתייעץ עם מאמן או יועץ עסקי, או לחלופין עם אדם קרוב שיש לו ידע רלוונטי ויוכל להנחות אותך בדרכים נוספות להפגין רלוונטיות ועדכניות.

ללמוד את מקום העבודה החדש

לפני שמגיעים לראיון עבודה, מומלץ לערוך הכרות ראשונה עם הארגון או מקום העבודה בו מתעניינים. ניתן למצוא כיום כמעט כל סוג של מידע על מקום העבודה מהאינטרנט. חשוב ללמוד על פעילות החברה, על החזון והערכים שהעסק מוביל, על אופי הפעילות וכמובן – על סביבת העבודה עצמה. כך, אם ייקבע ראיון עבודה, הוא יתנהל בצורה טובה יותר כדיאלוג על ערכים משותפים ושאיפות, לצד הניסיון התעסוקתי שלך והכישורים המתאימים.

להסיר חסמים טכנולוגיים בסיסיים

לצד למידה על תוכנות חדשות וכישורים שמתאימים למקום העבודה עצמו, חשוב לערוך היכרות עם הפלטפורמות החדשות (יחסית) שנכנסו לשוק העבודה ונהוגות כמעט בכל מקום כיום. כך למשל סביר מאוד להניח שייקבע לך ראיון בזום. לכן, חשוב להוריד את התוכנה מבעוד מועד וללמוד אותה, על מנת שהריאיון יתנהל בצורה חלקה ובטוחה.

לפני שנסיים, חשוב לדבר על הנושא החשוב ביותר – הניסיון שלך הוא הנכס הגדול ביותר שלך. לכן, גם אם הגיל שלך גורם לך להרגיש חסר ביטחון בשוק העבודה של היום, הביקוש לעובדים בעלי ניסיון הוא גבוה מאוד בכל תחום. לכן, מומלץ לגייס את כל הביטחון העצמי ולהדגיש את החוזקות שלך כמו הרצון להעניק, להתפתח ולחלוק בידע שצברת – כל אלה הם מפתחות יקרי ערך לעתיד חדש בשוק התעסוקה.