Mploy - המדריך השלם לאיתור עבודה מועדפת

Mploy - המדריך השלם לאיתור עבודה מועדפת

המדריך השלם לאיתור עבודה מועדפת

השתחררת מהצבא והעולם פרוש בפניך. החיים כבר מזמינים אותך לבחור את היעד הבא. בין אם בחרת לצאת לטיול הגדול או לקנות רכב ובין אם אין לך סבלנות להתחיל כבר את התואר הראשון – יש עוד צעד אחד בדרך להגשמת המטרה הבאה – מציאת עבודה ופתיחת חיסכון עצמאי. עבור חיילים משוחררים, מציאת עבודה לאחר הצבא היא עניין פשוט ומתגמל ביותר בזכות האפשרות להצטרף לעבודה מועדפת. אז איך מתחילים לחפש עבודה אחרי הצבא? מהי עבודה מועדפת? כיצד נדע שהיא מתאימה לנו? על כל אלו ועוד נספר לך בהמשך.

עבודה מועדפת ומשתלמת

צעירים רבים מוצאים עבודות מזדמנות בשנות העשרים המוקדמות לחייהם בתחומים שונים. מדובר בעבודות שלא דורשות ניסיון קודם או התחייבות למספר שנים. לכן, צעירים רבים משתלבים בעבודות שכאלו, כדי להנות מאפשרות לעבוד, לחסוך כסף ולתכנן את המשך הדרך בו זמנית, מבלי לקחת בחשבון את ההשלכות על מקום העבודה בהיבט של התחייבות. משרות שכאלו יהיו לרוב מתחומים אלו:

  • זבנות
  • שיווק ומכירה
  • שירות לקוחות
  • תעשיית המזון, קייטרינג ומאפיות
  • ענף התיירות: בתי מלון והארחה
  • ניקיון
  • חקלאות ותעשיה

עבודות אלו מתאפיינות בשכר מינימום ועבודה מסביב לשעון במשמרות יום ולילה. עם זאת, סביבת העבודה תהיה בדרך כלל דינאמית עם אווירה טובה וצעירה – הזדמנות נהדרת להתחיל מחדש.

אז מהי עבודה מועדפת ומדוע היא משתלמת יותר?

כדי לעודד כמה שיותר צעירים להשתלב בשוק העבודה, המדינה מעניקה תמריצים בצורת מענקים עבור עבודה רצופה באחד מהענפים המבוקשים והתורמים במיוחד למדינה. בהשלמת תקופת עבודה של מספר חודשים רצופים, צעירים זכאים למענק כספי בהיקף של כ-10,000 ₪, בנוסף למשכורת החודשית ולתנאים הסוציאליים. עבודה מועדפת היא לרוב עבודה בתחום בו המדינה מעוניינת בכוח אדם נוסף ואיכותי ולכן, היא מוכנה לתגמל את העובדים על כך.

אילו סוגי עבודה מועדפת קיימים?

כפי שהזכרנו עוד בתחילת המאמר, עבודה מועדפת היא למעשה עבודה נדרשת עבור המדינה. זו רק חלק מהרשימה של המקצועות שניתן למצוא תחת הכותרת הזו:

  • חקלאות ובתי אריזה
  • תחנות דלק וחנויות הנוחות בתחומן
  • בתי מלון ומתחמי תיירות
  • ענף הרכב
  • ענף הטיפול והשיקום
  • טיפול בבעלי חיים
  • מפעלים ובתי מלאכה

את הרשימה המלאה ניתן למצוא באתר הרשמי של הביטוח הלאומי. לאחר השלמת מכסת השעות הקבועה בענף המתאים, ניתן יהיה לקבל את המענק המיוחל. לאחר בחינה של רשימת המקצועות הנדרשים, ניתן להבחין כי כל עבודה הנחשבת פקידותית איננה מזכה את העובדים הצעירים במענק הקבוע. לכן, עבודות ארכיון, עובדי קבלה בתחום ההארחה, מזכירות, הנהלת חשבונות וכדומה – אינם נחשבים כמזכים במענק. זאת למרות שמקצועות אלו יכולים להיות משויכים לענף שנחשב כעבודה מועדפת. לכן, חשוב ביותר לבדוק באופן אישי מול הביטוח הלאומי, האם העבודה אותה מתכוונים לקחת אכן נחשבת מועדפת.

מי זכאי למענק עבור עבודה מועדפת?

מענק העבודה המועדפת ניתן למי שהשלים את מכסת השעות הקבועה בענף ובמקום עבודה שהוכר כמועדף. האוכלוסיות הזכאיות למענק הן:

  • חיילים משוחררים משירות חובה (גם מי שלא השלים את תקופת השירות המלאה)
  • מי ששירת 24 חודשים בשירות הלאומי-אזרחי או בשירות הלאומי

לעיתים, המציאות מכתיבה חוקים חדשים וזה בדיוק מה שקרה בתקופת הקורונה. לכן, מומלץ להתעדכן באתרים הרשמיים בכל מה שנוגע לתנאי הזכאות למענק, לתקופת ההעסקה הקבועה וכן לרשימת המקצועות הנדרשים.

כיצד נאתר עבודה מועדפת?

חיפוש אחר עבודה מועדפת שונה מחיפוש עבודה רגיל בדרך כלל. בין אם בשל קהל היעד של המשרה או אופי העבודה עצמה. לכן, בנוסף להרשמה לאתרים המוכרים בתחום חיפוש המשרות בארץ, מומלץ לאמץ עוד כמה אסטרטגיות לאיתור העבודה המועדפת המושלמת עבורך.

חיפוש באתרים ייעודיים

בשלב הראשון, מומלץ לפתוח את גוגל ולהקליד "עבודה מועדפת". כבר שם ניחשף להסברים, התנאים והאפשרויות השונות למציאת עבודה שכזו. באתר של האגף והקרן לחיילים משוחררים, באתר הביטוח הלאומי ועוד. אלו אתרים המכילים מידע אמין אודות התנאים והאפשרויות בתחום.

לשאול את החברים

אם אנחנו נמצאים בשלב הזה בחיינו, כנראה שגם החברים שלנו באותה נקודה. מומלץ להתייעץ עם חברים שכבר עובדים במסגרת של עבודה נדרשת (מועדפת), או כאלו שסיימו בהצלחה מסגרת כזו. כך, נוכל דעת בדיוק לאן אנחנו נכנסים, מה התנאים והתהליך מול הביטוח הלאומי ובעיקר – לדעת מי האנשים שהולכים לבלות עמנו בחודשים הקרובים בעבודה.

להיעזר ברשתות החברתיות

רשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם הן פלטפורמות נהדרות לחיפוש אחר עבודה מועדפת. ניתן להצטרף לקבוצות ייעודיות בתחום ולקבל המלצות ממקור ראשון, או לחלופין להצטרף לקבוצות כלליות של משתחררים מהצבא ומהשירות הלאומי ולהתייעץ עמם. היתרון המשמעותי בשימוש ברשתות הוא האפשרות להתייעץ עם מספר רב של אנשים בו זמנית. כך, ניתן יהיה להסיק את המסקנות הדרושות לנו לשלב הבא, באופן מושכל יותר.

אתרים לחיפוש עבודה

אתרים שונים המיועדים למחפשי משרות פנויות בתחומים שונים, מתאימים גם לחיפוש אחר עבודה מועדפת. כל שצריך לעשות הוא לסמן את קריטריון העבודה המועדפת בחלונית סינון המידע ולהיחשף לאלפי משרות בכל הארץ. במקרים רבים נתבקש לצרף קובץ קורות חיים. אל חשש, אין ציפייה לקורות חיים עשירים במיוחד וניסיון תעסוקתי, כאשר מדובר בעבודה מועדפת, מדובר בבקשה בירוקרטית לרוב, ולא באופן התאמת הכישורים למשרה.

להיעזר בהתראות עבור משרות פנויות בתחום

אם ביקרת באחד או יותר מהאתרים, שאלת חברים בעלי ניסיון והצטרפת לכל הקבוצות הנכונות ועדיין לא מצאת עבודה מתאימה, מומלץ להישאר עם האצבע על הדופק ולהירשם לשירותי ההתראה של האתרים המתאימים. כך, בכל רגע בו מתפרסמת משרה חדשה שיכולה להתאים לך, תתקבל התראה מיידית על מודעת דרושים חדשה.

מצאנו עבודה – עכשיו מה עושים?

לאחר שהצלחנו לאתר את העבודה המתאימה ביותר עבורנו, כזו שנחשבת כמזכה במענק, כל שנותר לעשות הוא למלא אחר ההנחיות ולהשלים את תקופת העבודה המוסכמת. במקרים מסוימים, עובדים בעבודה מועדפת זכאים לקבלת מענק חלקי עבור תקופת העבודה שהשלימו, גם אם לא השלימו תקופה מלאה.

לסיכום, לאחר השירות הצבאי או הלאומי, העולם נפתח בפנינו. כדי לוודא שאנו בוחרים בעבודה שתשלם לנו לטווח הארוך, מומלץ לקחת בחשבון את אחד המקצועות שנחשבים לעבודה מועדפת. בזכות המגוון הרחב במיוחד של סוג העבודה, כל אחד ואחת מאיתנו יכולים למצוא את עצמם בסביבת עבודה מתאימה שהולמת את הכישורים שלנו .מדובר בבוסט רציני לחיסכון הפרטי שלך, שיעזור לך לממש כל יעד, בכל דרך שתבחר. אז לא משנה אם בחרת להשתמש בו לטיול הגדול, ללכת לשכור דירה או לשמור אותו בחיסכון – זה הכסף שלך!