Mploy - איך להתכונן לראיון עבודה

Mploy - איך להתכונן לראיון עבודה

איך להתכונן לראיון עבודה

תהליך חיפוש עבודה יכול להיות מייגע. לא תמיד התשובה חיובית, והמסע הארוך הזה בהחלט מטריד. חיפוש עבודה כרוך בתהליך של ראיונות עבודה. עבור רבים הוא מתפרש כמאיים, כמרתיע. לעמוד בפני אדם זר ולהפוך להיות מליצי היושר של עצמכם. אכן, לא פשוט. הדרך הנכונה להתמודד עם ראיון עבודה, היא פשוט להתכונן אליו, בדיוק כמו שמתכוננים לבחינה מורכבת. היערכות מוקדמת, הצבת מטרות, חקר מקדים וכיוצא בזאת, יסייעו לכם לצלוח את ראיון העבודה ביתר שאת. הכנה נכונה לראיון עבודה משמעותה להקדיש זמן כדי לשקול את המטרות ואת הכישורים שלכם אל מול דרישות התפקיד והמעסיק הפוטנציאלי שלכם. על מנת לצלוח את ראיון העבודה, נדרש מכם לבצע מחקר מקדים על המעסיק, ולברר לעומק מה דרישות התפקיד, כמו גם את ההתאמה שלכם. ובמאמר זה נבין לעומק איך להתכונן לראיון עבודה.

הבנת הצרכים

לפני שנדון בסוגיה - איך להתכונן לראיון עבודה? עליכם להבין בכלל מדוע אתם רוצים להתראיין ומה הם הכישורים שלכם. תנסו לברר עם עצמכם מה כה מושך אתכם בהצעת העבודה הספציפית. מה בהגדרות התפקיד כה מושך אתכם, והאם אכן הכישורים שלכם עונים על דרישות המשרה המוצעת. ככל שתעמיקו בנושאים הללו, כך תוכלו לספק למראיין תשובות טובות יותר על ההתאמה שלכם לתפקיד ולארגון.

בחינת התפקיד

כדי להבין נכונה איך להתכונן לראיון עבודה? עליכם לעשות הכנה מקצועית לראיון עבודה. עליכם לראות את תיאור המשרה כאורים ותומים, כמדריך הכנה לכל דבר ועניין. כאשר מעסיקים מפרסמים את תיאור המשרה, משמעות הדברים שהם מעוניינים למצוא עובד עם הכישורים המתאימים, הרקע והתכונות של המועמד לעבודה המתאים ביותר. ככל שתיישרו קו עם דרישות המשרה, באופן הזה המעסיק יוכל לבחון את מידת ההתאמה שלכם. קראו היטב את כל הדרישות, ותוודאו שאתם מתכתבים בהצלחה עם רובן. לא מספיק להתכתב עם דרישה אחת או שתיים, כי אם יש לראות שמרבית הכישורים שדורש המעסיק אכן טבועים בכם.

ביצוע מחקר מקדים על החברה

על מנת להבין איך להתכונן לראיון עבודה? באופן מושלם, עליכם לבצע מחקר מקדים על החברה ועל המשרה המוצעת, כמו גם על השירותים או המוצרים שהיא מספקת. המחקר המקדים על החברה הייעודית מהווה חלק משמעותי בהכנה לראיון העבודה. מצד אחד, הוא יסייע לניהול שיחה קולחת עם המראיין; ומצד שני, הוא יסייע לכם להכין שאלות מתחשבות למראיין. כן, גם לכם מותר לשאול שאלות. למעשה שני הצדדים למתרס בוחנים זה את זה, ובהמשך נדון על השאלות שכדאי שתשאלו. ביצוע מחקר מקדים של החברה, כמו גם של המשרה המוצעת, יאפשר לכם להחזיק ביתרונות לגבי מרואיינים אחרים. ברגע שתפגינו בקיאות והבנה מעמיקים, המראיין ידע כי עומד לפניו אדם רציני, "שעשה שיעורי בית" לפני שהגיע לראיון עבודה. מה שמעיד עליו כמעמיק וכאדם חרוץ וסקרן. תכונות שבהחלט נדרשות במרבית העבודות. הכנה מלאה לראיון העבודה תסייע לכם אף להיות שלווים ורגועים במהלך ראיון העבודה, באופן כזה שתהיו במיטבכם. חדים ומלאי מוטיבציה. במסגרת החקר המקדים, כדאי שתבחנו אף את השירותים או את המוצרים של החברה. אף במידה והמשרה המוצעת לא קשורה באופן ישיר לשירותים או למוצרים של החברה, הבנה בהם תגרום לכם להרגיש קשר חזק יותר לצוות החברה. אין זה אומר שתלמדו את כל "רזי המקצוע" של החברה, בפרט אם מדובר במוצרים טכניים, בעוד התפקיד איננו טכני. אבל ככל שתדעו יותר, כך תעשו את הרושם הראשוני החיובי יותר.

ביצוע מחקר מראש על התפקיד

כשדנים בשאלה איך להתכונן לראיון עבודה? משמעותי שתקראו, קודם כל, בעיון רב את תיאור המשרה המוצעת, תוך כדי ווידוא שאתם מבינים לאשורו את כל האחריות ודרישות התפקיד. משימה זאת אף תכין אתכם עם שאלות ממוקדות מטרה מראש, ואף תוודא שאתם באמת מסוגלים לעמוד בכל דרישות התפקיד ולהתמודד עם גודל האחריות שנלווה אליו. כאשר אתם מגיעים פיסית לראיון העבודה, תבקשו הבהרות ספציפיות לגבי התפקיד. אל תתביישו, גם לכם מותר לדלות מידע על התפקיד, כמו שהמראיין מבקש לדלות מידע עליכם. ביצוע מחקר מראש על התפקיד, לפני ובמעמד ראיון העבודה, יסייע לכם להגיע להחלטה האם המשרה המוצעת תפורה עליכם או לאו.

חקר תרבות החברה

בעודנו דנים וחוקרים את השאלה איך להתכונן לראיון עבודה? כדאי שתבצעו חקר של תרבות החברה. לחברה מודרנית יש כיום לרוב חשבונות במדיות החברתיות, וכל מיני בלוגים שמתעמקים בעשייה ובתרבות שלה. ככל שתעמיקו ותצברו ידע, יהיה באפשרותכם לקבל את הרושם על מבנה האישיות הכללי של החברה. למרות שעל פניו נראה לכם שמדובר במשרת החלומות, משמעותי שתשתלבו בתרבות של החברה, ושיהיה לכם מכנה משותף עם ערכים ותבניות שדומים לשלכם.

שאלות נפוצות שיש להתכונן לקראתן

בהקשר של השאלה איך להתכונן לראיון עבודה? עליכם לחשוב על השאלות הנפוצות שיש להתכונן לקראתן. במידה ובוערות בכם השאלות על הערכים, סביבת העבודה או התרבות של החברה, שאלות שלא הצלחתם למצוא להן מענה ברשתות החברתיות, אתם יכולים לערוך רשימת שאלות מסודרת, ולשאול אותן במהלך ראיון העבודה עצמו. בדיוק כפי שראיון העבודה עוסק בהתאמה מיטבית לסביבת העבודה שלכם, כך החברה תמצא יותר טוב את הדרך להבנה אם התפקיד נועד לכם. ראיון עבודה מבוסס על שאלות ותשובות. שאלות שאת רובן לא יהיה באפשרותכם לנבא מראש. ברם, קיימות מספר שאלות שכיחות, שאפשר להתכונן אליהן מבעוד מועד, לרבות הכנת התשובות ההולמות ביותר. אחת השאלות הנוקבות, שמאפיינות את מרבית ראיונות העבודה, מתבטאת בשאלה של שכר העבודה. מעסיקים מעוניינים לדעת לאיזו משכורת בדיוק אתם מצפים. אכן, מדובר על שאלה קצת טריקית. מצד אחד, באם תאמרו שכר גבוה מדי, המראיין יסמן אתכם כלא מתאימים; מצד שני, באם תאמרו שכר נמוך מדי, הוא יחשוב שאתם לא מעריכים את עצמכם מספיק, מה שגם יכול להביא לפסילתכם. כדי לעקוף זאת, כדאי שתיכנסו לאתרים באינטרנט עם מחשבוני שכר, ותבדקו מה השכר הממוצע של התפקיד המוצע. שכר שמתבסס על מקום המגורים שלכם, היקף המשרה, הענף והכישורים, כולל הניסיון המקצועי שלכם.

השאלה השניה, שתמיד עולה בראיונות עבודה, ויש להיערך לקראתה, היא – מדוע בכלל הנכם מעוניינים לבוא ולעבוד אצלנו? על מנת להתכונן נכונה לתשובה על שאלה נוקבת זאת, יש להתכונן אליה על ידי ביצוע מחקר מקדים של תרבות והיסטוריה של החברה. כמו כן, על המוצרים, הייעוד, המטרות והשירותים שלה. המענה שלכם הנכון על השאלה הזאת צריך להתרכז בהיבטים שמושכים אתכם אצל החברה, ואשר מתיישרים בקו אחד עם היעדים של הקריירה שלכם.

שאלה נוספת, שעתידה להישאל בכל ראיון עבודה, הינה – מה בדיוק מעניין אתכם במשרה זאת? מטרת המראיין היא לוודא שהבנתם לאשורו את התפקיד המוצע, תוך כדי נתינת הצ'אנס שבו תדגישו את הכישורים הרלוונטיים שלכם למשרה המוצעת. המענה הנכון יתבטא בכך שתשוו את דרישות התפקיד, תוך כדי הבלטה של הניסיון והכישורים הבין אישיים שלכם. תשובה נכונה תתמקד בדברים שאתם מעולים בהם, כישורים ייחודיים שלכם.

ונסיים עם השאלה הקשה ביותר, שרווחת בהמון ראיונות עבודה – מה הן החולשות והחוזקות שלכם? אומנם אומרים כי "אין הנחתום מעיד על עיסתו", אבל פה אין מקום להצטנעות. עליכם להתמקד בכל התכונות הרלוונטיות שלכם, שקשורות לתפקיד. הבעייתיות היא יותר בחולשות. חשבו היטב לפי שתענו. תחפשו חולשות שלא נוגדות את הגדרת התפקיד. למשל – במידה והמשרה המוצעת קשורה לניהול אנשים, וללקוחות בעייתיים, אל תגידו שאתם רגישים מדי, זה עשוי לסתור את הגדרות התפקיד.