Mploy - כך ננהל משא ומתן יעיל על השכר

Mploy - כך ננהל משא ומתן יעיל על השכר

כך ננהל משא ומתן יעיל על השכר

הניסיון התעסוקתי שלנו, ממש כמו יין איכותי, משתבח ללא הרף עם השנים. אנו רוכשים מיומנויות חדשות, צוברים ניסיון ומעמיקים את ההיכרות שלנו עם כלל היבטי הפעילות בארגון ובענף שלנו. לא מדובר רק ביתרונות תעסוקתיים, אלא בנכסים בעלי ערך שניתן לתרגם לרווח כלכלי. אם נעשה זאת בתבונה, נוכל למנף את הערך המוסף המקצועי לציפיות השכר המחודשות שלנו. הכול מתחיל במשא ומתן הנכון שננהל מול המעסיקים שלנו.

כשזה מגיע למשא ומתן על השכר שלך, הכול מתחיל ונגמר בנקודת המוצא שלך. חשוב לגשת למשימה הזו מתוך הבנה שהשכר מגיע לך בזכות ולא בחסד. אם לך יהיה ברור שיש לעבודה שלך ערך, גם הצוות הניהולי ישתכנע בעובדה הזו. אז איך מתחילים במשימה הזו? אספנו כמה טיפים יעילים שיאפשרו לך להגיע למשא ומתן בביטחון ולקדם את האינטרסים שלך על הצד הטוב ביותר.

מדוע חשוב לנהל משא ומתן על שכר?

בין אם צברת בחברה ותק של שנים או אם רק הגעת, אם יום העבודה שלך מלווה בתחושה שלא משלמים לך מספיק עבור מה שנדרש ממך, חשוב לבטא זאת בצורה ברורה ולעשות כל מה שניתן כדי לקבל את המגיע לך. כמובן שסביר מאוד להניח שנגיע למעמד המשא ומתן עם לא מעט חששות. אחרי הכול, עם כל הנחישות שלנו לשפר את התנאים שלנו, אנו גם רוצים לשמור על מקום העבודה שלנו. אכן, מדובר בריקוד עדין מאוד בין מחויבות לעמוד על שלך והצגת טיעוניך באופן חד ובין נכונות להתגמש ולשמור על סביבת עבודה נעימה.

חשוב להבין שמשא ומתן על השכר שלך הוא חלק בלתי נפרד מתהליך ההעסקה שלך. קבלת השכר המגיע לך אינו חשוב רק למצב הנוכחי ולהכרת ערך עצמך, אלא קובע את הסטנדרטים להמשך הקריירה שלך. למעשה העלייה בשכר אמורה לשמש גם כאינדיקציה לעצמך עד כמה התקדמת בתחום. המשכורת שלך היא יותר מהפקדת סכום לחשבון הבנק שלך זהו הביטוי המובהק ביותר של החברה למידת ההערכה שלהם את הכישורים ואת העבודה שלך. המשכורת שלך היא גם האופן בו המעסיק שלך מקדם את האיזון הכה מורכב בין חיי העבודה לחיים האישיים שלך, הבריאות והרווחה שלך. אחרי הכול, המשכורת היא האמצעי העיקרי שלך להשיג את כל אלו.

הכנה נכונה לקראת המשא ומתן

לפני שנצא לדרך, חשוב שנעשה שיעורי בית. ישנם נתונים רבים שיאפשרו לך להבין מה השכר הריאלי שניתן להשיג בשוק על פי הוותק והכישורים שלך. כיום, זמינות באינטרנט טבלאות שכר שיאפשרו לך להכיר את השוק היטב. חשוב שנוודא שאנו שואבים את המידע ממקורות ברי סמכא. ב-Mploy ממתינות לך טבלאות שכר עדכניות ומגובות במחקרים שיסייעו לך להתכונן ביעילות למשא ומתן. יש לך חברים העוסקים בתחום דומה? שווה לשאול אותם מהן ציפיות השכר שלהם ועד כמה הם מצליחים להשיג אותן.

עד כמה השכר מכסה את כל הצרכים שלך?

לצד הנתונים הכמותיים, חשוב שנבחן עד כמה השכר שלך מצליח לתחזק את אורח החיים ואת הצרכים הבסיסיים שלך. בסופו של יום, שעות העבודה שלך אמורות להיות האמצעי שלך לממש את כל השאיפות שלך. אלו רק כמה מהרכיבים שכדאי להכניס לתחשיב הזה.

  • החזר שכר הלימוד: אחרי הכול, לשם מה אנו לומדים תקופה כה ארוכה אם לא כדי להשיג משרות מכניסות? חשוב שהשכר שלנו יוכל להחזיר את ההוצאה שהשקענו בלימודים. שכר הלימוד במכללות ואוניברסיטאות רק הולך ומתייקר. לכן, כדאי שניקח גם את הנקודה הזו בשכר המבוקש שלנו.
  • טיפול בילדים: גם העלויות ומשאבי הזמן הנדרשים עבור טיפול ראוי בילדים תופסות חלק ניכר מהתקציב.
  • אורח חיים בריא: מעבר לעלויות הביטוחים הרפואיים שלך, כדאי להכניס לחישוב הזה גם אמצעים שמאפשרים לך לשמור על הבריאות כמו חדר כושר, שיעורי פילטיס וכו'.

כשניקח בחשבון את כל ההיבטים בחיינו שמקנים לנו משמעות ומקדמים אותנו, נוכל להבטיח שהשכר שלנו אכן מקדם אותנו לשלב הבא בחיינו.

אז כמה הניסיון המקצועי שלך שווה?

חשוב שנזכור, כל ניסיון מקצועי, ולו הקל ביותר, הוא משמעותי ביותר כשזה מגיע לציפיות שכר. מחקרים מראים שישנו פער עצום בין עובדים שמתקבלים למשרה ללא ניסיון כלל ובין אלו שמגיעים אפילו עם חודשים ספורים של ניסיון. לכן, לפני הכניסה למשא ומתן, עליך לקבוע כמה הניסיון שלך שווה באופן אובייקטיבי. גובה השכר משתנה על פי גורמים רבים – מהענף המקצועי שלך ועד לנתונים גיאוגרפיים.
לאחר ביצוע מחקר מעמיק ואיסוף כל הנתונים האובייקטיבים אודות השכר הממוצע בשוק, השלב הבא יהיה להשוות את השכר הממוצע לשווי השוק הייחודי שלך. הניסיון, ההכשרות שעברת והכישרונות הייחודיים שבאים לידי ביטוי במסגרת התפקיד שלך יכולים להשפיע באופן דרמטי היכן יהיה באפשרותך לנחות על פני טווח השכר. כך למשל, אם ראית בטבלה שהשכר הממוצע בתפקיד שלך נע בין 8,000-22,000 לחודש, ייתכן מאוד שהניסיון שלך בפיתוח פרויקטים רלוונטיים לפעילות הארגון שלך, יכול להציע אותך הרבה יותר בקרבת ה-22,000.

עברת קורסים נוספים? יש לך ניסיון בתחום שונה בתכלית שעשוי להביא עמו ערך מוסף? כל כישרון, כמו שפה זרה שנייה או היכרות עם סביבות תוכנה ייחודיות, יכולים לשחק לטובתך. ככל שנדע לרתום למשא ומתן שלנו יותר נקודות זכות ונציג אותן באופן משכנע ומכבד, הסיכויים שלנו לקדם את האינטרסים שלנו גוברים באופן משמעותי.

כל הנקודות שיעזרו לך להתחיל

אז עכשיו אחרי שעשית את כל ההכנות, אספת את כל הנתונים וסקרת את כל הטיעונים שמשחקים לטובתך, נותר רק להתחיל במשא ומתן ולקוות לטוב. רגע לפני שאנחנו מסיימים, ריכזנו כמה טיפים שימושיים שיסייעו לך לשמר את האיזון החשוב שבין תקיפות והגינות.

  • לציין טווח ולא מספר קבוע – סביר מאוד להניח שהצוות הניהולי ילחץ עליך לציין את דרישות השכר הקונקרטיות שלך. חשוב שלא ננקוב מספר בודד, אלא טווח שמפגין נכונות לגמישות ויפתח דלת למשא ומתן.
  • קשה באימונים, קל בקרב – מומלץ לתרגל את הטיעונים שלך לפחות פעם אחת מול חבר או אפילו מול המראה ולהרגיש איך הדברים נשמעים כשהם נאמרים בקול רם. הנינוחות והביטחון שיהיה באפשרותך להפגין ישפרו את הסיכויים שלך.
  • לשמור על אווירה מכבדת – לעתים קרובות עשוי לעלות החשש שהדרישה שלך להעלאה בשכר תתפרק כתובענית או כפוית טובה. הפתרון לכך פשוט מאוד, פשוט להיות אדיבים ונחמדים ולהביע לכל אורך הדרך את הערכתך לצוות ואת אסירות התודה שלך על ההזדמנות להשתלב בארגון.
  • לא לקפוץ על ההצעה הראשונה – אם ההצעה תפסה אותך בהפתעה, אפשר פשוט לומר שעליך לחשוב על זה ולקבוע פגישה נוספת כדי למסור הצעה נגדית.

בסופו של דבר, כל עוד נבטא את הציפיות שלנו באופן חד וברור, נגבה את הדרישה שלנו בנתונים ונשמור על אווירה נעימה, אנו עשויים לגלות שהחששות שלנו מפני השיחה הזו יתבדו. מנהלים תמיד מחפשים הזדמנות לחסוך ואינם ממהרים להעלות שכר. עם זאת, מנהל נבון יודע להעריך עובד שיודע מה הוא שווה ולכן גם יודע לתגמל אותו בהתאם. עכשיו, רק נשאר לך לשכנע אותו שהתגמול הזה אכן מגיע לך.