Mploy - עבודה מהבית – יתרונות וחסרונות שכדאי לדעת

Mploy - עבודה מהבית – יתרונות וחסרונות שכדאי לדעת

עבודה מהבית – יתרונות וחסרונות שכדאי לדעת

להיכנס לרכב, להיתקע בפקקים, לכלות זמן ואנרגיות בחיפוש אחר חניה ולהיסחף אל תוך עוד יום של פוליטיקה משרדית מייגעת – אין ספק, עבודה מהבית עשויה להיראות במבט ראשון מאוד אטרקטיבי. השינויים באופי התעסוקה במהלך סגרי הקורונה גם הראו לנו שזה אפשרי לחלוטין. לאלו מאיתנו שבאו לעבוד והסחות הדעת של התרבות הארגונית והשגרה של יום העבודה בעיקר מעיקות עליהם, ייתכן מאוד שהשינוי הזה היה ממש הגשמת חלום. עם זאת, עבור אחרים, מדובר בלא פחות מסיוט. אורח החיים, הרגלי העבודה וההעדפות האישיות שלך הן אלו שיקבעו היכן למקם את עצמך על הספקטרום הזה. אם שקלת לעבור לעבודה מהבית ומדובר בהזדמנות ריאלית, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני ביצוע השינוי הזה. במאמר הבא, נסקור את כלל היתרונות והחסרונות הנפוצים ביותר של עבודה מהבית כדי לעזור לך לקבוע האם אכן מדובר במהלך קריירה נכון עבורך.

מה ייחשב לעבודה מהבית ומה נדרש כדי לעבור למודל הזה?

עבודה מהבית כשמה כן היא, תהיה כל עבודה שניתן לבצע מהבית. על אף שהאמירה הזו עשויה להישמע מעט מצחיקה, היא לא כזו מובנת מאליה. לא כל משרה ניתן בהכרח לבצע מהמגרש הביתי שלך ביעילות. גם אם יש לך חיבור איכותי ויציב לאינטרנט ולפטופ שיכול לבצע את העבודה, לעתים קרובות עבודה כרוכה בתיאום ושיתוף פעולה. לכן, כדי שניתן יהיה ליהנות מכל הגמישות והחופש לבצע את משימות העבודה שלך מהמשרד הביתי, חשוב לוודא שיש לך את כל האמצעים כדי לנהל תקשורת רציפה עם חברי הצוות הרלוונטיים ולתאם את כל המשימות ביעילות. אוזניות טובות עם מיקרופון מובנה, מסך גדול וריהוט ארגונומי הם רק חלק מהפריטים שיבטיחו לך חוויית עבודה טובה.

היתרונות הבולטים של עבודה מהבית

אז האם כדאי לעבור לעבודה מהבית? אין ספק שיש לא מעט סיבות לקבל את ההחלטה הזו. אלו כמה מהיתרונות הבולטים שיכולים לשנות את חוויית העבודה שלך מהקצה אל הקצה.

יותר עצמאות וגמישות מאי פעם

עבודה מהבית יכולה לספק לך אוטונומיה חסרת תקדים בעבודה שלא תמיד תהיה אפשרית במקום עבודה פיזית. כל עוד יש לך את המשמעת העצמית והמוטיבציה כדי להתמיד במשימות שלך ולעמוד בכל הדדליינים, תהיה לך אפשרות נהדרת להיות הבוס של עצמך ולעבוד בקצב המתאים לך ועל פי שיקול הדעת שלך.

ברוב המקרים יום העבודה שלך יהיה גמיש בהרבה בעבודה מהבית. תפקידים רבים שמתאימים למודל זה אינם תלויים בשעות מסוימות ולכן, יהיה באפשרותך להגדיר לעצמך יום עבודה על פי אורח החיים והצרכים שלך. אם נעבוד בחוכמה, נגלה שלא נצטרך לוותר יותר על דבר. אם רק נרצה, נוכל לקבוע תור לרופא בשעות הבוקר, לצאת עם הילדים ליום כיף ולשמור את העבודה לאחר כך ואפילו להחליט לתת לגוף לנוח ולהתחיל את יום העבודה מעט מאחור יותר.

נגמרו הנסיעות המתישות לעבודה

היתרון המיידי שנחווה כבר ביום הראשון כשנעבור לעבודה מהבית הוא שלא יהיה עוד צורך להיכנס לרכב כל בוקר ולצאת לעוד נסיעה מורטת עצבים בשעות העומס. גם אם העבודה מהבית זמינה לך רק יום או יומיים בשבוע, מדובר בהבדל משמעותי.

חסכון משמעותי בהוצאות

מעבר למפלס העצבים שצפוי לרדת במהירות, גם הוצאות הדלק והחניה שלך יצנחו. גם חיסכון אדיר בכיס וגם הקלה משמעותית על הסביבה. עם זאת, זה ממש לא נגמר שם. נוכל לחוות את החיסכון הזה גם בעלויות הצהרונים ובארוחות שאנו נאלצים לקנות בכל השעות מחוץ לבית. מדובר בהפרש של מאות ולעתים אף אלפי שקלים בחודש שיכולים ללכת לחיסכון.

להיות פרודוקטיביים מתמיד

כשעובדים באופן עצמאי בסביבה שקטה, מוכרת ונעימה, הפרודוקטיביות עולה באופן משמעותי. מעבר לעובדה שזה מתיישב לחלוטין עם השכל הישר, העובדה הזו מגובה לחלוטין במחקרים בתחום התעסוקה. לאווירה שלנו יש השפעה משמעותית על איכות העבודה. השליטה על לוח הזמנים שלך, העיצוב הנעים והמוכר של הבית, הפרטיות והגמישות הגבוהה, כל אלו הם גורמים שמשפיעים על ההספק באופן ניכר. אין הרבה דרכים טובות יותר להפחית את שיעור השחיקה שלך.

להתעדכן בטכנולוגיות העכשוויות ביותר

עבודה מרחוק מצריכה לעתים קרובות שימוש ביישומים טכנולוגיים כמו ממשקים לשיחות ווידאו, מערכות תקשורת מורכבות ויישומים בסביבת ענן שמאפשרים עבודה משותפת על פרויקטים מרחוק עם צוותים מכל העולם. צורך, אחרי הכול, הוא אבי ההמצאה. המעבר לעבודה מהבית מפגיש אותך עם היישומים הללו ומאלץ אותך לרכוש בהם מיומנות גבוהה. בלי שבכלל שמת לב, הוספת פריטים חדשים לרשימת המיומנויות והכישורים שלך לקורות החיים.

לשפר את כישורי התקשורת

עבודה מהבית דורשת תקשורת עקבית בין צוותים ומנהלים, מה שלרוב ידרוש ממך לנסח יותר מיילים ולבצע יותר שיחות טלפון, פגישות וידאו והתכתבויות בצ'אטים. שימוש קבוע בכלי תקשורת ישפר את כישורי הביטוי שלך בכתב ובעל פה. למרבה האירוניה, אנו עשויים לגלות שדווקא העבודה מרחוק תחזק את הקשרים שלך עם עובדי המשרד.

סביבה נקיה מהסחות דעת

כשעובדים מהבית, כל הסחות הדעת של המשרד הקדחתני פשוט מתבטלות. שיחות הטלפון שאינן פוסקות, הרכילות המשרדית, ההתרוצצויות ורעשי הציוד המשרדי יכולים להיות מאוד מעיקים לאלו מאיתנו שמוסחים בקלות. המעבר למשרד הביתי יאפשר לך להתמקד בעבודה.

הזדמנויות קריירה חדשות

עבודה מרחוק יכולה להוות יתרון משמעותי אם מקום העבודה שלך מהווה חלק מתאגיד בינלאומי. חברות שמפעילות משרדים ברחבי העולם, עשויות להפגיש אותך עם אנשי מקצוע בתחומים מגוונים ולפתוח בפניך הזדמנויות חדשות להתפתח. עם המעבר לאמצעי תקשורת מרחוק, סביר מאוד להניח שייצא לך לעבוד עם מגוון אנשי מקצוע מהתעשייה שטרם יצא לך להכיר וללמוד מהם.

פחות היעדרויות

מכיוון שעבודה מהבית מציעה גמישות, היא גם יכולה להפחית את ההיעדרויות בעבודה. במקום לקחת יום מחלה עבור כל יום שקמנו מעט חלושס, או לקחת יום חופש בשביל סידור של שעה עם הילדים, נוכל לארגן מחדש את היום ולצמצם משמעותית את ההיעדרויות שלנו מהעבודה.

כי זה פשוט כל כך מספק

מחקרים רבים בתחום התעסוקה מראים כי שביעות הרצון של העובדים בתפקידים מרוחקים עשויה להיות גבוהה בהרבה עקב הגמישות והנוחות של סביבת העבודה החדשה שלהם. ככל שמפלס הלחץ יורד וניתן לנהל את אורח חייך בנוחות, כך גם יהיה באפשרותך לשאוב יותר סיפוק מהעבודה.

ובכל זאת, לא הכול ורוד

לפני שנרוץ בהתלהבות לאיקאה לקנות ריהוט משרדי חדש, חשוב שניקח בחשבון שממתינים לנו גם לא מעט אתגרים. חשוב שנזכור שבדיוק כמו מעבר מבית ספר ממלכתי לבית ספר דמוקרטי, גם עבודה מהבית לא בהכרח ממתינה לכולם. אלו כמה מהמורכבויות שחשוב מאוד שנבחן מקרוב לפני שנקבל החלטה.

סביבת העבודה עלולה להיות די מבודדת

אנחנו מעבירים כשליש מחיינו הבוגרים במקום העבודה. זהו מרחב בו אנו לעתים קרובות יוצרים אינטראקציות ורוקמים חברויות. אם נבלה את זמננו לבד במהלך הזמן הקריטי הזה, ייתכן שעם הזמן נתחיל לחוש בדידות. כדי לשמור על עצמך, חשוב להשקיע באופן יזום בטיפוח הקשרים החברתיים שלך ולהקפיד על יציאה מהבית עם סיום העבודה כדי לשאוף אוויר צח ולבלות עם אנשים החשובים לך.

חוויית הבידוד והניתוק עשויה לבוא לידי ביטוי גם מול חבריך לעבודה. ההזדמנויות למפגשים פנים מול פנים עם אנשים שלמדת להכיר לאורך השנים הולכות ומצטמצמות כשעוברים לעבודה מהבית. מאוד מהר, ייתכן שתהיה לך תחושה שנשארת בחוץ. לכם, חשוב לעשות מאמצים יזומים כדי לשמור על קשר ולהתעדכן בכל מה שחדש במשרד.

עומס העבודה עלול לעלות

עבודה מרחוק כרוכה גם בסיכון שמסגרת הזמנים שלך תצא משליטה. לא תמיד קל לתכנן יום עבודה מוקפד ואחראי בלי בוס שיושב על הראש. התוצאה לרוב תהיה שחיקה מוגברת ולוח זמנים מעיק. חשוב שנגדיר לעצמנו לוח זמנים ברור ושנקצה זמן ריאלי לכל אחת מהמשימות שלנו כדי להימנע מעוגמת הנפש הזו.

הדחיינות היא האויב

למרות שעבודה מהבית יכולה לעזור להגביר את הפרודוקטיביות שלך, היא גם יכולה להוות אתגר משמותי. עם החופש לנוע ולקחת הפסקות בכל פעם שמצב הרוח עולה, עלול להיות קשה לשמור על מיקוד במשימות שלך. גם כאן, ניהול זמן יעיל הוא המפתח.